« Translations:Art, artisanat et industrie - Christophe Bardin/1/en » : différence entre les versions

Aucun résumé des modifications
Aucun résumé des modifications
 
(Une version intermédiaire par un autre utilisateur non affichée)
Ligne 1 : Ligne 1 :
== Abstract ==
== Abstract ==


Christophe Bardin is Professor of Design at Jean Monnet University in Saint-Étienne. His research focuses on the concept of the art industry - now the luxury goods industry - through the lens of glass, posing the question of artistic practices within a given system of constraints - aesthetic, economic, political or sociological, among others.
Christophe Bardin explains how decorative art evolved from craft to industry. He explores history from the Middle Ages to the present day to understand the position of art in manufacturing. He refers to writings by Patrick Verley, Karl Marx, Jean Lahore, William Morris, John Ruskin and Marius Vachon. He goes on to describe the evolution of this thinking in France and England, drawing on 19th-century thinking such as that of Eugène Grasset, who opposed industry when Leon le compte de Laborde pointed out that technical progress had to be accepted. He goes on to use the evolution of glassmaking and glassworking as an example, giving us a broader reading, including the changing place of objects in our daily lives. Manufacturing processes are evolving, as are factories. From one person working on an object in the Middle Ages to 7 in the 16th and 17th centuries, the political upheavals in production were considerable. The production objectives of glassmakers like Baccara and Emile Gallé are not the same, and cannot be maintained over time in the same way.

Dernière version du 24 janvier 2024 à 11:25

Informations concernant le message (contribuer)
Ce message n’est pas documenté. Si vous savez où ou comment il est utilisé, vous pouvez aider les autres traducteurs en créant sa documentation.
Définition du message (Art, artisanat et industrie - Christophe Bardin)
== Abstract ==
Christophe Bardin nous explique comment la pensée de l'art décoratif a évolué de l'artisanat à l'industrie. Il explore l'histoire depuis le Moyen Âge jusqu'à nos jours afin de comprendre la position de l'art dans les manufactures. Il fait référence à des écrits de Patrick Verley, de Karl Marx, de Jean Lahore, de William Morris, de John Ruskin et de Marius Vachon. Comment cette pensé évolue, en passant par la France et l'Angleterre, il s'appuie sur les pensées du 19e siècle, comme celle d'Eugène Grasset qui s'oppose à l'industrie quand Leon le compte de Laborde signale qu'il faut accepter le progrès technique. Il poursuit avec pour exemple l'évolution des verreries et du travail du verre qui nous donne une lecture plus large, en incluant l'évolution de la place des objets dans nos quotidiens. Les procédés de fabrication évoluent tout comme les manufactures. D'une personne au Moyen Age à 7 personnes au 16e et 17e siècle sur un objet, les bouleversements politiques de productions ont été considérables. Les objectifs des productions entre une verrerie comme Baccara et Emile Gallé ne sont pas les mêmes, et ne peuvent pas être maintenus dans le temps de la même manière.

Abstract

Christophe Bardin explains how decorative art evolved from craft to industry. He explores history from the Middle Ages to the present day to understand the position of art in manufacturing. He refers to writings by Patrick Verley, Karl Marx, Jean Lahore, William Morris, John Ruskin and Marius Vachon. He goes on to describe the evolution of this thinking in France and England, drawing on 19th-century thinking such as that of Eugène Grasset, who opposed industry when Leon le compte de Laborde pointed out that technical progress had to be accepted. He goes on to use the evolution of glassmaking and glassworking as an example, giving us a broader reading, including the changing place of objects in our daily lives. Manufacturing processes are evolving, as are factories. From one person working on an object in the Middle Ages to 7 in the 16th and 17th centuries, the political upheavals in production were considerable. The production objectives of glassmakers like Baccara and Emile Gallé are not the same, and cannot be maintained over time in the same way.